Američki veterani prosvjeduju protiv islama

U gradu Phoenixu, u američkoj saveznoj državi Arizoni, prosvjedi koji su iznenadili gotovo sve - i policiju, i političare, a pogotovo medije. Pred jednom od brojnih džamija u tom gradu okupilo se nekoliko stotina prosvjednika protiv islama. 
Nekoliko stotina bivših pripadnika svih rodova američke vojske, a većina njih u uniformama i naoružana, ispred džamije nosi natpise itekako uvredljive, koji ponižavaju i vjeru i proroka Muhameda. Prosvjednici traže samo jedno, zabranu islama u Arizoni. 

Deset godina sam se borio kao marinac i sada sam se vratio u zemlju u kojoj ne želim da moja djeca odrastaju. Ja vjerujem da je islam nasilna religija. I sami vidite koliko ljudi razmišlja kao i mi. Ali znajte, mi nismo ovdje radi nasilja, mi smo na strani snaga reda i mira koje osiguravaju ove prosvjede. Želimo da sve prođe mirno, rekao je bivši marinac Jon Ritzheimer

No toliko oružja na ulicama, pa makar se radilo i o SAD-u, zabrinulo je sve. Čak i Bijelu kuću. Svako ovakvo nasilno iznošenje mišljenja realna je opasnost za sigurnost svih građana, izjavio je glasnogovornik Bijele kuće Josh Earnest

I upravo zato u Phoenix hitaju brojni pripadnici saveznih agencija, uključujući i one iz Domovinske sigurnosti. Za to vrijeme predstavnici Vijeća za Američko-islamsku suradnju šalju poruke razuma. Ukratko, uputili smo poruku svima pripadnicima islamske zajednice da izbjegavaju mjesto prosvjeda, da ostanu u svojim kućama i ne reagiraju na provokacije, naglasio je Imran Siddiqi, predstavnik Vijeća američko-islamske suradnje. 

U Phoenixu je velika islamska zajednica. Više od 50.000 njih ima američko državljanstvo i uzorni su građani. Što nije ostalo neprepoznato u društvu. Nitko od njih ne zaslužuje da im se prijeti. Svi mi imamo jednaka prava u našoj zemlji, rekao je protuprosvjednik Alex Lofgren

Prosvjedi su barem zasad završili mirno. Policija tvrdi kako je prava sreća što se uz toliku količinu oružja i agresije nije dogodio veći incident.